Sidens indhold
§1 Bestillinger fra Ejstrup Lys
§2 Priser
§3 Betaling
§4 Levering
§5 Fortrydelsesret
§6 Reklamationsret
§7 Privatlivspolitik
§8 Copyright

Handelsbetingelser ved køb af varer på ejstruplys.dk

§1 Bestillinger fra Ejstrup Lys

ejstruplys.dk kan der foretages elektroniske varebestillinger. Kort tid efter en bestilling vil der blive tilsendt en købsbekræftelse til den anførte mailadresse. Ejstrup Lys forbeholder sig retten til at lagre denne købsbekræftelse; indeholdende personoplysninger i henhold til dansk lovgivning (5 år grundet krav fra bogføringslovgivningen).

§2 Priser

Ved skift af sprog, og dermed også valuta, vil de angivne priser automatisk blive reguleret. Denne regulering sker på baggrund af den aktuelle valuta, og den interne prissætning på produktet. Valutakurserne på henholdsvis: Norsk (NOK), Svensk (SEK), Tysk (EUR) og Engelsk (GBP) vil følgende kurser anvendes:

Opdateret: 13-11-2018 18:45:12
– NOK: 1.2801 kr. (ekskl. moms)
– SEK: 1.3765 kr.
– EUR: 0.134 €
– GBP: 0.1173 £

Moms

Momsen vil være inklusiv den angivne pris, såfremt sprogene: Dansk (Danmark), Svensk (Sverige), Engelsk (Storbritannien) eller Tysk (Tyskland) er valgt. Disse lande ligger i EU, og momsen vil derfor opkræves (er inkl. den viste pris) for alle privatkøb. Norsk (Norge) er uden for EU, og momsen vil derfor ikke opkræves.

Der kan anmodes om en erhvervskonto, som vil udløse en erhvervsrabat – som ligeledes vil blive reguleret automatisk. Ved erhvervskøb vil momsen være fratrukket den viste pris, og vil være synlig på betalingssiden.

Fejl i den angivne pris

Hvis der foretages bestillinger, hvor de bestilte produkter har en forkert pris, forbeholder Ejstrup Lys sig retten til at annullere den pågældende ordre. Ved annulleringer af ordren eller enkelte varer vil kunden blive kontaktet telefonisk eller elektronisk. Bemærk at beløbet først hæves ved forsendelse. Ejstrup Lys vil – i sådanne sager, blot undlade at hæve beløbet.

Ydermere tager Ejstrup Lys forbehold for eventuelle fejl i varespecifikationerne, udsolgte varer, priser eller trykfejl. Er der tvivl om produktoplysningerne eller prisen, anvend da den elektroniske kontaktformular, eller kontakt os på +45 98 23 54 96 indenfor vores åbningstider.

§3 Betaling

På www.ejstruplys.dk kan der foretages køb ved at anvende følgende betalingsmuligheder (Kort og Bankoverførsel):

Kortbetaling

Ved udenlandske kort (valutavekling) fradrages 0,60% af ordrebeløbet i gebyrer. Danske kortbetalinger er ikke underlagt dette gebyr.

Nedenstående viser transaktionsgebyrer ved køb på Ejstrup Lys:
– VisaDankort (0% gebyr)
– VisaElectron (0% gebyr)
– MasterCard (0% gebyr)
– Maestro (0% gebyr)

Kortbetalingen sker i henhold til Stripe betingelser for brugen af betalingsløsning og betalingsgateway, som omfatter sikker kryptering af kortdata.

Ordren vil blive behandlet så snart at Ejstrup Lys modtager en bekræftelse på betalingen. Det betalende beløb vil først blive hævet kort tid før forsendelse (læs mere under leveringstid)

Bankoverførsel

Bank: Sparekassen Vendsyssel
Reg: 9070 Konto: 4055600215
IBAN: DK4990704055600215
SWIFT: VRAADK21

Hvis ordrebeløbet ikke er synligt på Ejstrup Lys’ konto efter 14 dage fra købsdato forbeholder Ejstrup Lys sig retten til at annullere ordren. Er dette tilfældet vil kunden blive kontaktet telefonisk eller elektronisk.

§4 Levering

På Ejstrup Lys er det muligt at vælge mellem Post Danmark, GLS og DSV. Fragtfirmaerne Post Danmark og GLS anvendes til alle køb under 50 kg. Ved køb over 50 kg. vil DSV blive synlig på betalingssiden. Forsendelsen omfatter transportørernes handelsbetingelser. Dette betyder at så snart pakken overdrages til det repræsentative fragtfirma, overdragens ligeledes ansvaret for pakkens stand. Såfremt at produkterne er blevet pådraget skader under forsendelsen, kontakt snarest muligt Ejstrup Lys elektronisk eller telefonisk. Ejstrup Lys vil varetage selve RMA-behandlingen af de beskadigede varer med det pågældende fragtfirma. Se mere under “Beskadiget pakke”.

OBS: (15-01-17) Fragtmuligheden, PostDanmark er midlertidigt ikke tilgængelig i Danmark. Vælg istedet GLS m/ eller uden omdeling.

Så snart din ordre er behandlet, pakket og overdraget til fragtfirmaet, vil kunden blive notificeret elektronisk.

Afhentning i butikken

På Ejstrup Lys kan din ordre også afhentes i vores fysiske forretning. Vælg da ”Afhentning i butikken” på betalingssiden. Ejstrup Lys vil behandle din ordre, pakke dine varer, og notificere dig elektronisk så snart pakken er klar til afhentning. Denne valgmulighed er gratis.
Bliver varerne ikke afhentet indenfor 14 dage efter betalingsdatoen vil Ejstrup Lys tage kontakt til kunden. Såfremt at det ikke er muligt at kontakte kunden vil ordren blive annulleret og beløbet vil blive tilbageført.

Leveringstid

Afhængig af din valgte forsendelsesadresse, ordrens størrelse og produkter, samt hvilket fragtfirma der vælges på betalingssiden, kan leveringstiden varierer. Ejstrup Lys bestræber sig på at behandle alle ordre samme eller næstkommende dag – og overdraget til den pågældende fragtfirma.

På hver varer, vil en forventet leveringstid være angivet. Denne leveringstid kan varierer, afhængig af om varen lagerføres og produceres af Ejstrup Lys, eller om varen er på fjernlager. Såfremt varer med korte og lange leveringstider kombineres, vil den højeste leveringstid blive vist på checkud-siden.

Nedenstående skema viser de forventede leveringstider.

LandPost DanmarkGLSDSV
Danmark2-5 hverdage.2-5 hverdage.2-5 hverdage.
England2-5 hverdage.2-5 hverdage.
Norge2-7 hverdage.2-7 hverdage.
Sverige2-5 hverdage.2-5 hverdage.
Tyskland2-5 hverdage.2-5 hverdage.
Finland4-6 hverdage.4-6 hverdage.
Frankrig2-5 hverdage.2-5 hverdage.
Holland2-5 hverdage.2-5 hverdage.
Luxemborg2-5 hverdage.2-5 hverdage.
Polen3-5 hverdage.3-5 hverdage.
Østrig2-5 hverdage.2-5 hverdage.
Belgien2-5 hverdage.2-5 hverdage.

Bemærk at såfremt de bestilte varer ikke er på lager (antallet overskrider lagerbeholdningen), og dermed først skal produceres i vores støberi – eller bestilles hjem, kan leveringstiden blive forlænget. I disse tilfælde vil kunden blive kontaktet samme eller næstkommende dag (iht. bestillingsdato) telefonisk eller elektronisk.
Ønsker kunden at opdele forsendelsen, hvorved lagervarerne sendes først, og de manglende varer tilsendes senere, er dette også en mulighed som Ejstrup Lys tilbyder. Ønsker kunden at annullerer hele ordren grundet mangelvarer vil det betalende beløb ikke blive hævet, og ordren vil blive ophævet.

Beskadiget pakke

Modtager du en beskadiget pakke, skal du hurtigst muligt kontakt Ejstrup Lys telefonisk eller elektronisk. Ejstrup Lys er i henhold til dansk lovgivning ansvarlig for varens stand indtil ordren er leveret på kundens adresse – eller er blevet overdraget til kunden. Kunden kan hermed stille krav om at få et afslag i prisen, eller at købet bliver ophævet. Fragtomkostningerne forbundet med returnering af de beskadigede varer vil blive krediteret kunden, så snart de modtages og kontrolleres af Ejstrup Lys.

§5 Fortrydelsesret

Ejstrup Lys stiller i henhold til dansk lovgivning 14. dages fuld returret. Fortrydelsesretten løber fra den dag kunden modtager varerne og til den dag hvor varen sendes eller afleveres retur.

Returforsendelse

Benyttes fortrydelsesrettet, grundet fortrudt køb, i den gældende fortrydelsesperiode, er kunden selv forpligtet til at betale de forbundne forsendelsesomkostningerne – såsom returfragten. Kunden opfordres til at kontakte Ejstrup Lys på telefon: +45 98 23 54 96 eller elektronisk, såfremt fortrydelsesretten ønskes benyttet.

Kunden er selv ansvarlig for en forsvarlig levering og indpakning under returforsendelsen. Pakken bør indeholde en kopi af fakturaen og en seddel på fortrydelsesårsagen.

Ejstrup Lys vil efter returmodtagelsen undersøge varens stand. Tilkendes det at varen ikke har været taget i brug, ej heller, taget skade, krediteres kunden med det fulde beløb svarende til prisen som kunden blev faktureret. Dette indbefatter at varen returneres i den tilsvarende stand som kunden modtog den i.

Returneres varen i en forringet o.l. beskadiget forbeholder Ejstrup Lys sig retten til at nedskrive returneringsbeløbet helt eller delvist. Denne værdi fastsættes som et skøn af varens handelsmæssige værdi, og vurderes af Ejstrup Lys. Kunden vil blive kontaktet telefonisk eller elektronisk herom.

Varen skal sendes retur til:

Ejstrup Lys, Ejstruphøj 100, DK-9460 Brovst

Bemærk at erhvervskøb ikke er dækket af den almindelige fortrydelsesret.

§6 Reklamationsret

I henhold til dansk lovgivning, yder Ejstrup Lys 24 måneders reklamationsret. Købeloven dækker alle fejl, der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da du fik varen leveret.

Ønsker reklamationsretten benyttes, kontakt da Ejstrup Lys telefonisk eller elektronisk.

§7 Privatlivspolitik

Ved at benytte Ejstrup Lys accepterer du, at vi bruger cookies. Der anvendes interne cookies til at huske indkøbskurvens indhold, valgte sprog, loginstatus og andre cookies der kan forøge vores kunders brugeroplevelse. Der anvendes også cookies til blandt andet, Facebook og Google. Der bliver indsamlet anonymt data, som kan være med til at forbedre ejstruplys.dk’s komposition og brugeroplevelse. Læs mere om privatlivspolitik – herunder brugen af cookies på minecookies.org

Design, kode, indhold og materiale forbeholdes Ejstrup Lys. Billedemateriale, tekster og andet må under ingen omstændigheder kopieres uden Ejstrup Lys’s sammentykke.